Recenzje przy espresso

CHANEL. HISTORIA KULTOWEGO DOMU MODY. EMMA BAXTER-WRIGHT

Książek, artykułów, a nawet filmów o najsłynniejszej projektantce XX wieku jest bardzo wiele. By je wszystkie opisać musielibyśmy stworzyć osobną propozycję wydawniczą. Dlaczego więc, każda nowość na rynku i tak wzbudza tyle emocji?

Coco Chanel, bo o niej mowa, stała się wzorem. Jej odwaga, dążenie do poprawy jakości życia, do swobody i wolności zostają nawet dziś trudną drogą dla większości kobiet. Co więcej, wyzwolenie ich spod męskiego świata, a równocześnie nie odrzucanie go jest godne podziwu. Ona nie była tylko projektantką w wielkim świecie Paryża. Ona stworzyła modę na nowo. Po niej już nikt nie dokonał takiej rewolucji.

Emma Baxter – Wright przedstawia nam powstanie Domu Mody Chanel od samych początków Gabrielle, aż do roku 2015. Możemy poznać historię młodej dziewczynki, która dzieciństwo spędziła w sierocińcu klasztoru w Aubazine. Jego wpływ na późniejszą estetykę jest na pewno widoczny. Każdy etap jej życia miał swoje odbicie w projektach tworzonych przez lata. Związek z Étienne Balsan, późniejszy z Arthurem Capelem, z księciem Dymitrem Pawłowiczem Romanowem – każdy z nich wniósł w życie Coco nowy powiew, nową inspirację.

Autorka książki bardzo swobodnie i lekko opisuje losy projektantki. Historia domu mody na przestrzeni lat staje się pasjonującą lekturą, którą przeczytacie w jeden wieczór. Ostatnie rozdziały przybliżają powstanie kultowych już modeli strojów, akcesoriów oraz perfum. Do dziś są niedościgniętymi ikonami w świecie fashion.

Ten niewielkich rozmiarów album jest przebogaty w ilustracje i zdjęcia. Niektóre z nich bardzo dobrze znane, ale są też takie, które wzbudzą Waszą ciekawość.

Cieszę się, że pisarka zaprezentowała czas, w którym domem mody przewodniczył Karl Lagerefeld. Jak nikt inny rozumiał on projekty Channel. Potrafił z niezwykłą starannością połączyć jej myśl ze swoją wizją i artystyczną wizją.

„[…] praca wokół elementów oryginalnych koncepcji Chanel z uwzględnieniem zasobów znalezionych w archiwach jako punktu wyjścia do reinterpretacji i odświeżenia tego, co w rzeczywistości stało się bezpieczne i przewidywalne.”

Jest autorem wielu kampanii reklamowych Chanel, które mogliśmy na bieżąco oglądać. Każdy pokaz był nieziemską bajką, w której czuć było ducha Coco.

Książka Wydawnictwa Arkady, jak pozostałe z serii (Vuitton, Gucci) stanowić będzie dobrą inwestycję. Jest przepięknie wydana. Okładka (zachwycona byłam już po Vuitton) stanowi kwintesencje umiaru i elegancji rodem z samej harmonii Coco Chanel.

Brawo!

Dziękujemy za książkę WYDAWNICTWU ARKADY

error: Content is protected !!